Jak tworzone są nadruki na ubraniach?

haft komputerowyZe względu na coraz większe niezadowolenie młodych ludzi, związane z jakością oferowanych przez sieciówki ubrań, coraz większy odsetek postanawia założyć własną firmę odzieżową. Jest to doskonały pomysł oraz możliwość rozkręcenia intratnego biznesu.

Własna firma to przede wszystkim obowiązki, ale i wiele wspaniałej zabawy. Tworząc ubrania możemy odpowiadać na zapotrzebowanie naszych rówieśników, sami decydować, czy tworzone przez nas ubrania będą casualowe, sportowe czy też eleganckie, przeznaczone na specjalne okazje.
Młode firmy odzieżowe najczęściej spotkać można na targach młodych oraz pokazach odzieżowych nowych marek. Targi takie spotkamy w największych miastach w Polsce – Szczecin, Warszawie, Poznaniu czy Krakowie. Firmy produkujące ubrania przede wszystkim skupiają się na ubraniach, które można nosić na co dzień – jak na przykład bluzy, t-shirty oraz wiele innych. Ważne jest jednak, aby znajdowały się na nich ciekawe nadruki, zgodne z obowiązującą modą. Jedną z najpopularniejszych form nanoszenia nadruków na koszulki, bluzy czy spodnie jest haft komputerowy lub sitodruk.
Sitodruk polega na przeciskaniu farby pod ciśnieniem na określony materiał w odpowiednich miejscach. Sitodruk jest trwałym sposobem na nanoszenie farby, jednak warto wiedzieć, że i on nie wytrzymuje próby czasu – po wielu praniach odzieży zacznie się on “rozchodzić”.
Ciekawym sposobem nanoszenia nadruków są również wprasowanki – może to robić każdy człowiek, posiadający żelazko oraz nieco wprawy. Wprasowanki może projektować samodzielnie i naklejać na powierzchnię tkaniny pod wpływem gorącej temperatury.

Wykorzystywany jest również haft komputerowy – to najszybsza metoda tworzenia trwałych nadruków na tkaninach. Hafty komputerowe są najczęściej wykorzystywane w produkcji ubrań sportowych, gdzie ceniona jest przede wszystkim wysoka jakość oraz odporność na ścieranie. Komputer precyzyjnie określa, gdzie powinna zostać wbita igła i poprowadzona nić, przez co możliwe jest idealne odwzorowanie np. logo firmy, zapisane w formacie JPG.