Moda – reklama w prasie i mediach

moda3Co łączy największe nazwiska w świecie mody? Najlepsze modelki, utalentowanych krawców i projektantów? Tajemnicą ich sukcesu są oczywiście predyspozycje i talent, ale przede wszystkim – umiejętnie pokierowana promocja, która pozwoliła im na wypłynięcie w niełatwej branży mody. Każda marka i każdy projektant potrzebuje takiej odpowiedniej promocji, strategii, która pozwoli mu osiągnąć zamierzone cele – tak wizerunkowe, jak i ściśle sprzedażowe. Wszystkie cele można zaplanować i precyzyjnie monitorować ich osiągnięcie, ale potrzeba tutaj określonej strategii i przemyślanych decyzji. Fashion marketing to nie tylko genialne pomysły, ale cała praca zaplecza: dokładne planowanie, zamierzanie rezultatów i ich monitorowanie.

Ale promocja to też pokazy mody, urządzane kolacje i bankiety, eventy, sesje zdjęciowe. Świetnym miejscem dla ich urządzania jest profesjonalny showroom. Nie warto urządzać pokazu czy prezentować swojej kolekcji w przypadkowym miejscu – to tylko psuje wizerunek firmy. Lepiej zrobić to w miejscu dobrze zaprojektowanym, które będzie również niejako wizytówką firmy. Jest to ważne szczególnie dla młodych projektantów, dla których własny showroom to jeszcze marzenie – dzięki profesjonalnej firmie może się spełnić.

W branży mody liczą się kontakty. Z mediami, dziennikarzami, fotografami, z blogerami, a nawet tzw. „szafiarkami”, czyli blogerami modowymi, którzy obecnie wyznaczają trendy. Co zrobić, aby kroniki towarzyskie odnotowały otwarcie kolekcji czy sklepu? Nie wystarczy zaproszenie -trzeba zadbać o odpowiednią oprawę i kontakty. Znów wracamy więc do Public Relations jako punktu wyjścia dla marketingu mody. Ważny jest szczególnie PR produktowy. Jest to jedno z najbardziej precyzyjnych i opłacalnych narzędzi, które pozwala na dotarcie nawet do trudno dostępnych klientów – konsumentów, którym nie wystarczy, a wręcz przeszkadza nachalna reklama. A tacy konsumenci kupują najczęściej ubrania polskich marek, bo kojarzą się im z dobrą jakością i dobrym wykończeniem, ale też są alternatywą dla tanich sieciówek.

Więcej info na Tweed