Czym jest dropshopping?

Coraz częściej na rynku sprzedawców słychać o nowym sposobie na biznes bez inwestycji, jakim jest dropshopping. Biznes ten polega na sprzedaży towaru, którego przedsiębiorca materialnie nie posiada. Przedsiębiorca świadczy tylko i wyłącznie usługę zamówienia go bezpośrednio od hurtownika, który zajmuję się całym procesem dystrybucji bezpośrednio do klienta końcowego.

dropshoppingGeneralnie do zadań osoby świadczącej usługi dropshoppingu należy znalezienie hurtowni, najczęściej za granicą, wyszukanie towaru po jak najkorzystniejszej cenie, zamówienie go – bezpośrednio na adres konsument – naliczenie swojej marży. W biznesie tym można zarówno prowadzić sprzedaż B2B jak i B2C. Hurtownie za granicą, a w szczególności w Chinach wprost prześcigają się, jeśli chodzi o ofertę świadczenia usług do ludzi zajmujących się dropshopingiem.
Ten model biznesowy przywędrował do Polski ze Stanów Zjednoczonych, gdzie został odkryty i osiągnął wielki sukces. Jednym, na co trzeba uważać rozpoczynając pracę w tym modelu, jest oryginalność zamawianych towarów oraz wcześniejsze dokładne ich sprawdzenie, bowiem często zdarza się, że pośrednik nigdy w życiu towaru który zamawia nie widział na oczy, a dodatkowo hurtownie które zajmują się dystrybucją często pobierają opłaty, a potem po prostu znikają. Dropshopping jest bardzo dobrym modelem biznesowym, jednak podejmując ryzyko działania, trzeba przede wszystkim najpierw dobrze poznać rynek, potencjalnych dostawców, oraz zamówić oferowany towar, aby przekonać się o jego jakości i oryginalności.

W innym wypadku działania biznesowe jakie zostaną podjęte mogą być skazane na niepowodzenie.